Eira Mattsson

• instagram: eiramattsson • mail: [email protected]

VAD JAG VILL GÖRA I HÖST

Publicerad 2016-09-02 23:46:53 i Inspiration, Livet,

GÖRA OM I MITT RUM:
Varje höst får jag ett ryck och ett sug att börja göra om i mitt rum och det behöver inte vara att totalrenovera utan att fixa lite nya doftljus, inspirerande posters, nya plädar osv. för att maxa höstkänslan. 
 
KAFFEDEJTER MED KOMPISAR:
 
I höst ska jag verkligen försöka ta vara på tiden med kompisarna så mycket det bara går om det så bara är för en promenad, kaffedejter, en helg med favoriterna eller ett träningspass ihop. Jag vet nämligen inte hur våren ser ut och om jag ens kommer bo kvar i Göteborg. Så kompistid kommer jag garanterat prioritera högt. 
 
LÄSA:
 
Om det var någonting jag spenderade timmar och åter timmar med när jag var yngre var det att läsa. Jag måste erkänna att jag verkligen saknar det. Att läsa en bok i månaden är målet, får se om jag lyckas hålla det. Tycker det är så skön nedvarvning, en bok och en kopp te när regnet smattrar mot rutan är verkligen höst delux för min del. 
 
RESA:
 
Då min älskade vän Flora flyttar till London om mindre än en månad kommer det förhoppningsvis bli minst en tripp dit denna hösten för att hälsa på henne, åh vad hon kommer vara saknad här hemma..men jag kommer ju få en perfekt anledning att åka till London ;). En weekend i Stockholm och roadtrips är också någonting som lockar oerhört mycket och som förhoppningsvis kommer bli av. Dels för storstadspulsen och för att roadtrips med vänner eller själv är något av det bästa jag vet. 
 
TA TAG I TRÄNINGEN:
 
Detta är ju någonting man säger ungefär varje höst men nu är jag riktigt taggad på det. I och med mina ryggfrakturer jag lyckades åstadkomma i våras har jag inte fått träna överhuvudtaget och nu kliar det verkligen i mig att få ge mig av till gymmet. Jag tänker däremot inte hetsa kring träningen - det vägrar jag göra utan jag ska göra allt för att hitta en träningsrutin som fungerar för min nuvarande vardag. 
 
BLI BÄSTA VÄN MED KAMERAN IGEN:
 
ÅH vad jag längtar till att åka till mina favoritplatser med kameran i högsta hugg. Det är då jag mår som bäst, när jag får stå bakom kameran och föreviga det som syns genom linsen. Att hösten gör allt mer än fotovänligt är nog ingen nyhet vid det här laget men jag slås år efter år hur vackert det verkligen är och hur bra vi har det som får uppleva det. 
 
Har ni några speciella saker ni vill hitta på i höst? 
 

Om

Min profilbild

Eira

• 19 år och bor i Göteborg. Tog precis studenten så nu ägnas dagarna åt träning, umgås med vänner, spela piano och stå bakom kameran så fort tillfälle ges •

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela