Eira Mattsson

• instagram: eiramattsson • mail: [email protected]

ÅRSRESUMÈ DEL TVÅ TVÅTUSENFEMTON

Publicerad 2016-01-17 16:00:00 i Livet, Årsresumé,

Juni: Jag fyllde 18 (!) och firade med middag med mina favorittjejer. Kunde verkligen inte förstå att jag hade nått åldern där det är lagligt att ta körkort, köpa alvedon på Ica och helt enkelt bli mer vuxen. Behöver jag nämna att jag taggade mitt körkort mer än någonsin? Fotade ungefär allt som kom i min väg och fick jobb mitt i allt efter ett spontansök!

Midsommarveckan kom och årets absolut bästa vecka med den - bodde i vår husvagn på Nyhem i Mullsjö och lärde känna dem som kommit att bli några av mina närmsta vänner. Vi promenerade till VIP för att handla och satt i en rondell och pratade bara för att vi kunde. Några olagliga roadtrips in till Jönköping, gos med kycklingar (!), firade midsommar med den obligatoriska elvagradiga värmen, festival mellan tallarna och ytterligare en roadtrip till Jönköping hanns med natten till midsommardagen. Mängder av körkortsteori bockades av under sena fantastiska kvällar med fabulöst sällskap i husvagnen. Veckan toppades med en extravagant konsert med Samuel Ljungblahd i spetsen och alltför många timmar i nattcaféet. Att övningsköra hem dagen efter var inte det smartaste jag gjort.


Många tidiga mornar blev det eftersom jag hade lyckats boka in ungefär varenda körlektion nollsju:femton. Månaden avslutades med spontanbesök från Småland i form av Albin så den dagen spenderades med Lina och honom på en stekhet fotbollsplan på Heden för att se Linas bror spela Partille Cup och vinglandes på taket här hemma i trettiogradig värme eftersom vi hjälpte till att byta tak.

Juni var garanterat en av årets mest händelserika och fina månader.

 

Juli: Bodde i mormors lägenhet stor del av sommaren och det var en väldigt intensiv period i början av månaden. Levde bokstavligt talat i teoriböckerna och pluggade timme ut och timme in, jobbade så mycket jag orkade och många timmar spenderades på balkongen och jag passade på att få i mig lite D-vitamin samtidigt som påbudsskyltar och trafikregler rullade i huvudet. Månadens största händelse måste ändå vara KÖRKORTET!! Onsdagen åttonde juli fick jag godkänt på första försöket och jag var mer än överlycklig. Visste inte om jag skulle skratta eller gråta. Så mycket som jag kämpat för  det där envetna plastkortet och så mycket stress, press och prestationsångest som låg bakom. Minns fortfarande euforin när orden "jag godkänner dig" uttalades. Minns däremot knappt vad jag sa till de jag ringde så fort jag stigit ur bilen haha.. Premiärturen skedde med Lina och vi åkte runt i Fiskebäck bara för att vi kunde - lyckan..


Med ett tre dagar gammalt körkort tog jag tåget till landet och jag och syster åkte premiärroadtrip till Småland, närmare bestämt Kohult för andra gången den sommaren, nu med mig bakom ratten.. Fantastisk omgivning och ännu bättre sällskap gjorde dagen bättre än vad jag kunde tänka mig och tacksamheten för livet var enorm när vi styrde bilen tillbaka mot Hjo på kvällen.


Jag och Judith roadtrippade till landet, gick på kvällsmöte i Klämmesbo och myste på café i en regnig liten stad tillsammans med syster min. Några dagar senare tog jag och syster bilen till Jönköping än en gång för att träffa Olivia och Albin, äta frozen yoghurt på Bryggan innan jag styrde bilen mot Göteborg igen.

Hade lyxen att få ha bilen när jag pendlade från landet-Göteborg under juli då jag jobbade titt som tätt. Åkte upp till Uddevalla och spenderade en dag där med två klippor i mitt liv. Den dagen gav så otroligt mycket energi.  

 
Augusti: Första veckan i augusti spenderade jag för första gången på tonårslägret på Gullbranna och även tältpremiären gick av stapeln för min del.. Sommarvärmen kom som ett brev på posten och vi spenderade mycket tid på stranden, på fantastiska möten och tillsammans med de jag tycker om allra mest. En vansinnigt lärorik vecka som jag sent kommer glömma.

Smålänningarna kom ett par dagar till Göteborg och Liseberg stod på schemat - väldigt roliga dagar med mycket skratt. Firade pappas femtioårsdag med hela släkten på Marstrand och i slutet av augusti började jag sista året på gymnasiet.

 
 

 

 

 

Kommentarer

Postat av: Amanda Jona [SPONTAN]

Publicerad 2016-01-18 09:49:11

Många härliga bilder! :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir! :)
Eira

Postat av: Dixi Wonderland - Toppbloggare hos Vione

Publicerad 2016-01-18 15:49:08

Vilka fina bilder :D

Svar: Tack!!
Eira

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eira

• 19 år och bor i Göteborg. Tog precis studenten så nu ägnas dagarna åt träning, umgås med vänner, spela piano och stå bakom kameran så fort tillfälle ges •

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela