Eira Mattsson

• instagram: eiramattsson • mail: [email protected]

LÅNGA DAGAR

Publicerad 2016-04-28 22:49:47 i Livet, Tankar,

 
 
I tisdags kväll kom en fin vän besök på kvällsfika och prat om livet vilket var oerhört uppskattat från min sida. Besöket resulterade i att klockan igår ringde strax efter nollfyra:nollnoll för att åka tur och retur till flygplatsen för att lämna av henne plus två fina vänner till. Det var fantastiskt att sedan få åka tillbaka från flygplatsen, lyssna på lovsång och se en magisk soluppgång i backspegeln. Var tillbaka på hemmaplan strax efter halv sex och möttes av en bokstavligt talat brinnande himmel - gick en promenad på fem minuter hem och sov i tre timmar till innan det var dags att göra mig iordning för skolan och ett besök på gymmet tillsammans med Lina. Fick till ett riktigt bra pass trots den enorma trötthet som legat som ett täcke över mig den senaste veckan och har idag en riktigt ordentlig träningsvärk i både ben och mage. Stapplar som en gamling. 
 
Jag har under veckan också försökt plugga så mycket som möjligt då det är extremt mycket som ska bli klart i skolan nu innan studenten och samtidigt varvat med att börja skriva rent all text jag skrev i somras.
Det är så otroligt mycket minnen som kommer tillbaka, både positiva och mer jobbiga minnen. Det känns ibland som att det var några korta sekunder som förändrade i princip allt under perioder och jag vet också att om jag hade gjort vissa val annorlunda än vad jag gjorde då hade nutiden sett helt annorlunda ut och det retar mig stundtals nåt oerhört. Men oavsett är jag så otroligt tacksam för det mesta som hände under de månaderna trots att det periodvis var mycket tårar, tankar och funderingar. Det faktum att jag genom detta skapat relationer som jag hoppas håller livet ut får mig ändå att le och än en gång visa tacksamhet. 
 
Nu blev det ett väldigt vimsigt inlägg men vad gör det om hundra år? Next up är att fortsätta med pluggandet inför morgondagens prov, skriva en lista på vad som ska hinnas med innan jag på lördag lämnar Göteborg för ett dygn i Jönköping och sedan sova. Godnatt. 
 

Om

Min profilbild

Eira

• 19 år och bor i Göteborg. Tog precis studenten så nu ägnas dagarna åt träning, umgås med vänner, spela piano och stå bakom kameran så fort tillfälle ges •

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela