Eira Mattsson

• instagram: eiramattsson • mail: [email protected]

ÅRSRESUMÈ DEL ETT TVÅTUSENFEMTON

Publicerad 2016-01-17 00:44:00 i Livet, Årsresumé,

Januari: Nyåret firades in på hemmaplan med familjevänner på besök, vill minnas att det var mer än lovligt kallt men minst lika trevligt för det. Gled runt i nya tofflor mest hela tiden, hann med både en och två turer upp till Uddevalla för att spendera tid med dem som kommit att bli min lilla extrafamilj, intresset att stå bakom kameran återkom och var ute och promenerade som aldrig förr. 
 
 
Februari: Övningskörde och pluggade teori som en dåre, fast bestämd om att körkortet skulle bli mitt innan sommaren. Sportlovet kom och Melodifestivalen, catch-up med Ellen och ännu mer träning med det. Konsert med Ljungblahd i Frölunda Pingst, snö och kyla samt mycket kvalitétstid med de bästa klämdes in innan månaden tog slut. 
 
 
Mars: Bokade klipptid och det kändes som om halva håret var borta trots att bara sju centimeter försvann. Resterande trettio dagar på månaden gjorde jag i princip endast fyra saker; pluggade körkortsteori, spenderade tid med mina favoritmänniskor, ägnade tid åt skolan och läste. 
 
 

April: Spenderade ett flertal dagar på landet i mysiga tjocktröjor, massor med te och vila. Förevigade x antal solnedgångar från mitt fönster. Köpte årets första jordgubbar och de kom att bli ett stående inslag i mina veckor från och med då. Livets alla tankar och diverse annat avverkades på ett berg med Lina i strålande vårsol och körsbärsblommen på Järntorget förevigades.

Maj: Även nu spenderades tid på landet och då även obligatorisk fika på byns mysigaste café, brasor i massor och magasinsläsande. Samma dag som Göteborgsvarvet gick av stapeln åkte jag ut till Hönö med Alice, Judith, Adam, Hanna, Martina och Anna för att spendera en dag där med grillning och ungdomsmöte på kvällen innan färjan gick hemåt igen. Hanna fyllde 18 och det firades med middag hos henne där hon bakat så sjukt mycket gott.. se bara macaronsen.

 

 

 

 
 

Kommentarer

Postat av: Tuva Björnwall

Publicerad 2016-01-17 07:56:07

Kul att läsa och fina bilder :)

Svar: Tack! Vad glad jag blir!!
Eira

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Eira

• 19 år och bor i Göteborg. Tog precis studenten så nu ägnas dagarna åt träning, umgås med vänner, spela piano och stå bakom kameran så fort tillfälle ges •

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela